CONTENUTO DELLA PAGINA

CULTURA E TURISMO

CULTURA E TURISMO

Siti Archeologici nel territorio di Orune

ITALIANU

Il territorio di Orune è particolarmente ricco di vestigia archeologiche, che testimoniano una notevole presenza umana già in epoca neolitica, come dimostrano i Dolmen di Istithi non lontani dall' omonima Tomba dei Giganti, i Menhir e Sas Predas' Ittas delle sue campagne.

Ma Orune si distingue soprattutto per le fonti e i pozzi templari disseminati in numero notevole come il Tempio a pozzo di Lorana, originariamente coperto da una cupola, la fonte templare di Su Lidone e lo splendido Tempio a pozzo di Su Tempiesu, unico nel suo genere, costituito da una piccola camera a tholos, come casa della vena d'acqua, quattro gradini, un' atrio con sedili, il tutto sovrastato da una costruzione dalla fronte triangolare in trachite.

Rivestono anche particolare interesse i nuraghi di Santa Lulla, Nunnale, Su Pradu, Galile, Curtu, Ederosu, Serra de Mesu, Ila Ila e il villaggio nuragico di Sant'Efis.

SARDU

Sitos archeològicos in su sartu de Orune

In su sartu de Orune s'agatat una cantidade manna de istigas archeològicas, chi sunt testimonia de una presèntzia de s'òmine chi est connota dae su neolìticu, comente mustrant sos Dolmen de Istithi, chi sunt a curtzu a sa Tumba de sos gigantes omònima, sos Menhir e sas Predas 'Ittas chi sunt in su logu.

Ma Orune si distinghet mescamente pro sas funtanas sacras e pro sos putzos tèmpios chi sunt isparghinados in totu su sartu: su Tèmpiu a putzu de Lorana, a primu cun una cobertura a cùpola, sa funtana templare de Su Lidone, e su Tèmpiu a putzu de Su Tempiesu, unicu e particulare, fraigadu cun un'aposentu a tholos, comente domo de sa bena de s'abba, bator gradinos, una corte cun setzidòrgios, e totu impinnadu dae una fronte triangulare de trachite.

Sunt de importu mannu finas sos nuraghes de Santa Lulla, Nunnale, Su Pradu, Galile, Curtu, Ederosu, Serra de Mesu, Ila Ila e s'insediamentu nuràgicu romanu de Sant'Efis.

Torna all'inizio della pagina

AIUTI, SOTTOMENU DELLA PAGINA E ALTRE SEZIONI DEL SITO

Torna all'inizio della pagina